2023/10/01

Primera fotografia de Saturn amb el Celestron Nexstar SE de 6' + ZWO ASI178MC

L´orientació d´un pis d´una gran ciutat és un dels molts condicionants que té l´observació urbana, però la nit del 30 de setembre de 2023 per fi Saturn es va posar al meu abast. I no només això, per sort, gaudia d'una temperatura agradable i d'una atmosfera estable.

Il·lusionat, vaig muntar el Celestron Nexstar SE de 6', li vaig acoblar la càmera ZWO ASI178MC i vaig apuntar cap a Saturn.

Va ser una nit de primeres experiències. Primera vegada que observava Saturn amb aquest telescopi, primer cop que el fotografiava amb la ZWO ASI178MC i primera vegada que utilitzava el programa FireCapture.

I malgrat la poca traça que vaig tenir en tot moment, al final he acabat satisfet amb el resultat aconseguit.

Aquesta és la millor presa dels 10 vídeos que vaig fer:

A continuar aprenent i gaudint.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Urà el 8-10-2023 amb l'SC 6 SE des de Barcelona

 La nit del 8 d'octubre del 2023 vaig estar observant i fotografiant Júpiter, l'estrella de la sessió. Però no va ser l’únic planeta...