2023/10/21

Urà el 8-10-2023 amb l'SC 6 SE des de Barcelona

 La nit del 8 d'octubre del 2023 vaig estar observant i fotografiant Júpiter, l'estrella de la sessió. Però no va ser l’únic planeta que vaig visitar.

A uns 9º es trobava Urà, un planeta que a través de petits telescopis pot semblar una mica decebedor, i més venint d'observar Saturn i Júpiter. No ofereix cap detall en especial, però el fet de veure el seu aspecte planetari inconfusible i el seu preciós color blavós/verd ampolla, bé val una visita de tant en tant.

Vaig decidir aprofitar i fotografiar-ho amb el Nexstar SE de 6' i la càmera ZWO ASI178MC.

Situat a 18,83 UA de la Terra, aquesta nit presentava una magnitud de 5,7 i una mida aparent de 3,7". La seva magnificència a través de l'ocular i el fet d'estar veient personalment un planeta pertanyent al nostre sistema solar, produeix unes sensacions que conflueixen en una entranyable admiració sobre allò que estic contemplant.

Tot i que la família em digui que “No està malament, però m'agrada més Júpiter i Saturn”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Urà el 8-10-2023 amb l'SC 6 SE des de Barcelona

 La nit del 8 d'octubre del 2023 vaig estar observant i fotografiant Júpiter, l'estrella de la sessió. Però no va ser l’únic planeta...